Midnight, not a sound from the pavement
Has the moon lost her memory
She is smiling alone
In the lamplight
The withered leaves collect at my feet
And the wind begins to moan

Memory, all alone in the moonlight
I can smile at the old days
It was beautiful then
I remember the time I knew what happiness was
Let the memory live again

Every street lamp seems to beat a fatalistic warning
Someone mutters
And the street lamp gutters
And soon it will be morning

Daylight, I must wait for the sunrise
I must think of a new life
And I mustn't give in
When the dawn comes
Tonight will be a memory, too
And a new day will begin

Burnt out ends of smoky days
The stale, cold smell of morning
The street lamp dies
Another night is over
Another day is dawning

Touch me, it's so easy to leave me
All alone with the memory of my days in the sun
If you touch me
You'll understand what happiness is
Look! A new day has begun

午夜時分,人行道上寂靜無聲
月兒她失去回憶了嗎?
她正獨自笑著
在街燈下
枯葉在我腳下堆積
風兒也開始哀鳴

回憶,每當我獨自沐浴在月光下
我在往昔才有笑容
那時的我多麼美麗
回憶當時才知道快樂是什麼
讓回憶重來一次吧!

每一盞街燈彷彿都是宿命的警示
有人喃喃自語著
街燈的光暈流淌著
天很快就要亮了

天亮了嗎?我必須等待日出
我得思考一下未來的生活
我不能屈服
當黎明到來
今夜也將成為回憶
新的一天就要開始

日日的盡頭都像燃燒過後的煙霧
清晨的冷空氣帶著霉味
街燈熄了
又是一夜過去
新的一天即將破曉

觸摸我,離開我是如此容易
獨自體會往日陽光下的回憶
如果你觸摸我
你將明瞭快樂是什麼
看啊!新的一天已經開始

位於紐約的百老匯(Broadway)是全球音樂劇的重鎮,多少劇作家在此一炮而紅,
多少幕後投資人在此血本無歸。籌備經年但票房不佳的新戲可能在幾天之後消失無蹤,
受歡迎的劇碼則可以一演再演,盛況持續十餘年而不輟。
其中,安德魯洛伊韋伯於1981年推出的作品「貓」,時至今日,已經打破「歌舞線上」的紀錄,
成為百老匯有史以來上演最長的音樂劇。Memory就是「貓」劇中的一首歌曲,
也是被流行音樂界翻唱最多次的百老匯名曲。
 「貓」這齣劇的靈感是取材自詩人艾略特的作品,全劇沒有故事主線,
藉由一群街頭野貓的午夜嬉鬧聚會,用擬人化的方式,刻劃了快樂、悲傷、失望、盼望……等等情緒。
音樂風格上用搖滾、爵士、歌劇……不同節奏、情調來傳達每隻貓兒們不同的性格,是一齣老少咸宜、
適合全家觀賞的音樂劇。
arrow
arrow
    全站熱搜

    angelwing3920 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()